FAQ 15/20

ALLMÄN TRIVSEL

15/20 är vårt hem, vi visar hänsyn mot varandra. När vi tränat på gymmet, hängt på gården, tvättat i tvättstugan eller använt second livingroom plockar vi undan och tar med vårt skräp, så att det känns trevligt för nästa person som kommer. Vi tar fram vår bästa sida – som goda grannar gör!

15/20-PÄRMEN

Mycket info finns att finna i Din lägenhetspärm som Ni fick vid inflytten. I pärmen hittar du den huvudsakliga informationen om Din bostadsrätt och huset.

ACCESS TILL HUS-LÅSSYSTEM

Med Din nyckel alternativt fastighets-kod kommer du in i fastigheten från Kronobergsgatan 20 via huvudentré eller cykel-entrén och från Inedalsgatan 15 via huvudentré.

Gym, laundry, second living-room, soprum samt förråd nås endast med Din nyckel som är personlig. Registrering sker då dörrar öppnas.

Aptus mobilapplikation

Appen Aptus Home finns både på App-store och Google play. För att logga in på appen krävs inloggningsuppgifterna som varje lägenhetsägare fått skickat till sig av Punctum lås vid tillträdet av lägenheterna. Föreningens url: inedal8.aptustotal.se/aptusportal

ACCESS TILL LÄGENHETEN

Det finns två alternativa sätt att komma in i Din lägenhet:

a/ Dörren till Din lägenhet öppnas via en kod, exempel: *123456* – du väljer själv Din egen kod. För information om hur du programmerar ditt lås med Din personliga kod se:
www.aptus.se eller titta i 15/20 – pärmen.

b/ Du använder Din nyckel.

Vid akuta problem med låssystemet kontakta Stockholms Låssmedsmästares  Förening Jour

Telefon: 08-6602660

LAUNDRY

Öppet 24/7

Tvättmaskin 1-4 är drop-in maskiner och maskin 5-8 är bokningsbara. Bokningen sker via entrétavlorna eller aptus boknings-app. Du aktiverar maskinen med din nyckeldag när du går in i tvättstugan. Använder du inte maskinen 30 minuter efter den bokade tiden försivinner din bokning.

Kvarglömd tvätt omhändertas veckovis och placeras i närmaste förrådet med Aptus-acess från tvättstugan i en månads tid. Tvätt som därefter inte blivit hämtad skänks till välgörenhet.

GYMMET

Öppet 05:00-23:00. Alla förväntas plocka upp efter sig samt tvätta av de redskap man använt. Gymmets toalett är enbart avsedd till folk som tränar.

GÅRDEN

Caven och gården är 15/20 ́s hjärta som omgärdas av gymmet, laundry och second livingroom. Vi ser alla fram emot vårens mer värmande strålar som kommer ge er som bor i huset de bästa möjligheterna att njuta mot en solig vägg, äta frukost utomhus eller varför inte samla lite grannar över en spontanmiddag i Caven.

WiFi-kod 1520: agpinedal

SECOND LIVINGROOM

Öppettider 07:00—01:00

a/ Drop in.

b/ Önskas privat bokning görs detta på entréskärmarna, i Aptus Home appen eller här på vår hemsida. Pris: 07:00-17:00/300sek(städning ingår ej). 17:30-01:00/750sek (städning ingår ej).

SOPRUM

a/ Enbart hushållsopor får läggas i soprummet. Detta nås från gatan på Kronobergsgatan 20.

b/ Sopsortering för glas/papper/metall görs i stadens sopsorteringsanläggning på Kungsholmsstrand under St Eriksbron se karta. (Obs! Under sommar/tidig höst 2017 är sopstationen tillfälligt placerad 100m efter bron).

c/ Grovsopor omhändertas av respektive lägenhetsinnehavare.

NYA NYCKLAR-PUNCTUM LÅS

Vid frågor om Aptus-låssystem kontakta deras support: 031-68 97 30

Nya nyckelbrickor: Punctum lås Drottningholmsvägen 34, tel 08- 650 17 17, hanterar låssystemet för BRF Inedal 8.

Ny nyckel samt spärr av gammal nyckel kostar 300:- och betalas i kassan då nyckel hämtas. Obs! Ni måste kunna legitimera Er som ägare till lägenheten då nyckel hämtas.

RÖKNING

15/20 är ett rökfritt hus.
Alltså ingen rökning i gym, laundry, second livingroom, gården, föreningens balkonger/trapphus eller andra gemensamma ytor.

Rökning är tillåtet i den egna bostadsrätten.

Felanmälan av vitvaror:

Felanmälan vitvaror:Miele

Modell: Ugn Miele H 6200BM

Modell: Häll Miele CS 1212-1 DFS

Modell: Fläkt Miele DA 3366

Gå in på miele.se och välj kundservice.

-Boka service online (följ beskrivningen)

-Ring 077 077 00 20

Felanmälan vitvaror:Witt

Modell: Kyl/frys Liebherr ICP 2914-20 001

Modell: Diskmaskin Fisher&Pakel DD 60 S17

Gå in på Wittsverige.se och välj service.

Gå in på länken www.senzum.com/support/witt

Skriv i felanmälan:

-Namn

-E-post

-Gatuadress

-Välj fabrikat i listan.

-Välj modell beteckning i listan.

-Välj inköps ställe i listan: Nisseby snickeri AB

– beskriv felet i rutan (Felbeskrivning)

-skicka felanmälan.

Witt sverige AB

Tel: 08 5250 8480

Info@wittsverige.se

 

TV/INTERNET

a/ TV kanaler som ingår i Din månadsavgift är SVT 1, SVT 2, TV4, TV6, Axess TV, Kunskapskanalen HD, SVT 24HD, Sappa kanalen, SVT 1 HD, SVT 2 HD samt TV4 HD. Önskas fler kanaler eller support kontakta Sappa på hej@sappa.se eller tel 0774-444 744.

b/ Internetuppkoppling i 15/20 håller 100/100Mbs Det finns möjligheten att köpa till högre hastighet. Detta görs via Stockholms Stadsnät. Deras kundtjänst finner du på http://www.stockholmsstadsnat.se/kundtjanst/

ANDRAHANDSUTHYRNING

Andrahandsuthyrning är enligt Brf Inedal 8:s stadgar tillåten under förutsättning att andrahandsuthyrningen sker minst tremånader.

En förutsättning för andrahandsuthyrning är:

a/ Uthyrningen sker under minst 3 månader.
b/ Bostadsrätten används som boende.
c/ Uthyrningen sker till en och samma person under denna 3- månadersperiod.
d/ Brf Inedal 8 informeras om vem som hyr bostaden.

Hur gör jag?

1. 14 dagar innan Er hyresgäst flyttar fyller ni i formuläret på ny hyresgäst på 1520.se/ny-hyresgast samt skickar kopia på hyreskontraktet till hasse@hared.se (föreningens ekonomiske förvaltare H.A. Redovisning och Förvaltning AB).

2. När ni registrerar hyresgästen i formuläret kan ni även välja att:

a/ Hyresgästen namn skall sättas upp på dörren.
b/ Hyresgästen namn+kontaktuppgifter i trapphuset ändras. (Agera 19 systemet i entrén)

För namnbyte enligt 2a) och 2b) ovan tar föreningen en administrationsavgift om 500:- som dras från nästkommande månadsfaktura.

Obasarvera att Ni som uthyrare har ansvar för Er hyresgästs agerande och eventuella skador på fastigheten som er hyresgäst orsakar. Ni är även skyldig att informera er hyresgäst om föreningens regler och stadgar.

Ändring av namn för dörrskyllt och porttelefon

För att ändra namn på dörren och i porttelefonen skickar du ett mail till info@nytorget.se med uppgifter om adress, lägenhetsnummer, vad som skall stå på skylten samt telefonnummer. Ändringen kostar 500kr och det för att täcka produktionskostnaden för namnskylt samt tiden för att ändra namnet i systemet. Avgiften läggs på nästa månadsavi.

Kontakt

Huset förvaltas av Nytorget Fastighetsförvaltning. Alla förvaltningsfrågor och felanmälningar i huset skall skickas direkt till dom på telefon: 08-640 08 00 eller till deras formulär: http://www.nytorget.se/felanmalan/.